The film centers on Tamer, a Palestinian teenager living in Israel. He and his friends lead a typical high-school student’s life until the arrival of the beautiful Maysaa’. To impress her, Tamer agrees to take part in a mysterious flag operation on the eve of Israel’s Independence Day, which is a day of mourning for Palestinians.