Every summer, hundreds of pilot whales are hunted in the fjords of the Faroe Islands. It’s locally known as the “Grind”, a spectacular and bloody tradition. International activists would like to put an end to it, so that these mammals will stop suffering. Knife in hand, the Faroese denounce the hypocrisy of those who eat meat without looking at what is happening in slaughterhouses and at the industries polluting our planet.