As he turns 16, Carlos faces the rite of passage to become a man, amidst the threatening men in his environment. Concerned about his mother and sister, he forces himself to display a type of masculinity imposed by his social context, which is also a threat to himself. In private, Carlos explores his sensitivity, his fragility, and everything “real men” do not show. Carlos must choose between the streets in a slum in Bogotá, or following the beat of his contradictions. He dreams of Christmas Eve with his family, unaware that his life will be on the edge.