Antoine, 8, has just moved to a housing project in the Parisian suburbs with his parents. He soon makes friends with Pascal, who lives with his grandfather. Pascal enjoys a real and rare privilege in this particular housing project: he has a grandfather at home, all to himself, with whom he cans anything he wants. He likes to show off about his wonderful grandfather. Antoine, whose parents work, is a little bit jealous of his friend, until he finds he can put down his own roots by adopting a grandfather.