A cashier, allergic to money, is so exasperated that he decides that he must mine rich people's private property in order to give a shock to their lives. His main target is a rich butcher (Ugo Tognazzi), but he decides not to steal his money, but things that he needs more: his butcher knife, tool of his trade, his hat, his woman...