Mario (Ugo Tognazzi), a rich and eccentric war hero befriends Marco (Patrick Dewaere), a loner with a sailboat and takes him home to meet his estranged wife Cleofe (Gabriella Giacobbe) and sexually repressed sister in law Matilde (Ornella Muti). Mario confesses his love for Matilde and so ensues a love triangle.