Cleaning lady, gravedigger, antique dealer, truck driver... They all have appointments to put together information necessary for their retirement files, upon which their pensions depend. Advisers receive and listen to them, and calculate. They remember the good times and the bad times. When the amount of their pension is announced, the shock is sometimes brutal. What will the future consist of?