In the desolate wilderness of the disappearing islands along the Brahmaputra River, Afrin, a 12-year-old orphan, comes of age. When torrential rains and floods ravage the island of Afrin, she refuses to give in to the deadly tides. Afrin rows in a wooden boat towards the teeming metropolis of Dhaka to find her estranged father among the millions of climate refugees. Forced to grow up quickly, Afrin must confront the mysteries of a world that is sinking.