A homage to the Pre-Raphaelite movement by telling the story of the creation of several famous paintings, including the most famous, Ophelia by Sir John Everett Millais, in which nature gradually reclaimed its place in the artworks.
The group's intention was to reform art by rejecting what it considered to be the academic approach.