David (Huster) - a frantic scriptwriter from an upwardly mobile Jewish family - struggles at both his relationship with his adoring but independent girlfriend, and with his latest movie project, a semi-comic, semi-autobiographical account of family life, the main scenes of which are shown as he dreams them up.