Twenty-eight-year-old Julie, an isolated and asocial woman, has only Jeanne, her grandmother, as an ally, with whom she shares a passion for crossword puzzles, a refuge for them both. Socially uncomfortable, but shaken by Jeanne's deteriorating health, Julie decides to abduct her from the retirement home and set off on a journey of unknown consequences. She wants to give Jeanne one last gift: to let her compete in the French crossword puzzle championship! But to do so, Jeanne will have to find the courage to face the world. With or without Grandma.