On a fine summer's night in 2069, a scientist and a soldier are sent on a mission to encounter extraterrestrials on a barren causse with the aim of bringing back images of this first meeting. But the extraterrestrials don't seem to be there. Our two heroes then set out to search for signs of their presence.