Endive-Meunier, a prosperous silk dealer from Lyon has an affair with his secretary he tries hard to keep secret. One day, he nevertheless accepts to accompany her to the seaside resort of Coeur-sur-Mer. Unfortunately for him, once there, he finds himself in the presence of Claudius Paquito, the popular barman of a fashionable club. The trouble is that the man is no other than one of his former employees he once fired for insolence...