Jamil and Milad are brothers with very different personalities. Jamil is a get-up-and-go carpenter, following in his father's footsteps. Milad is a sensitive trumpeter and dreamer. As their home country, Syria, sinks further into war, Jamil emigrates first to Beirut and then makes an illegal journey to Sweden. Milad stays in Damascus, but eventually can’t take it any longer and decides to leave to Berlin. Their cousin Wissam records their journey for over five years, bringing back childhood memories, while questioning the true meaning of home.