Serafino a young and innocent shepherd inherits a huge fortune. He immediately spends the entire sum in presents for his friends. For this reason he is believed mad, and his uncle decides to legally forbid him to take any decision about his fortune. Serafino liaison with his cousin drive him few steps to marry. Tired of this entire situation Serafino finally decides to come back to the mountains by his sheep.