The story concerns a humane doctor (Georges Marchal) who is aghast at how the residents of a small Island near Corsica are being exploited by a cruel factory owner. Unfortunately, the doctor is unable to extend his concern to his wife, who walks out on him. The arrival of a beautiful stranger (Lucia Bose) and the death of a close friend galvanize the doctor into taking direct action against the villain. The film's anti-capitalist, anti-aristocracy stance is very much in keeping with Buñuel's better-known works.