Back from America, famous singer Charles Trénet, nicknamed "Le Fou Chantant", makes the conquest of a bombshell called Anita. He tries to persuade his young friend Georges to follow them to the French Riviera but the pessimistic gloomy finicky fellow won't do it. Instead, he decides to go on holiday with his newly married wife but the trip , due to his grim mood, is no bed of roses. In Juan-lès-Pins they finally meet Charles, who is so infatuated with Anita that he has forgotten to meet his old friend Henri Poupon, the Meridional actor. Thanks to cheerful Charles and to the sunny climate, Georges relaxes and things improve in his relationships with his wife. The couple can applaud Charles who is giving one of his concerts there before he flies back to the USA, on Anita's arm this time...