A nameless man enters a room where he will be questioned. He was found one morning in a square in Turin. He has lost his memory. A series of voices try to find out if he really is the eminent professor Giulio Canella, who disappeared before the war, or if he is the brilliant, penniless imposter, Mario Bruneri, who is trying his last scam in order to escape justice. The void of silence around the amnesiac becomes filled with the stories told by the woman who believes herself to be his wife, Giulia Canella, and those of the man who claims to be his brother, Felice Bruneri.