The plot revolves around a brother and sister who are staying with their aunt and uncle. There world is forever changed when a Cambodian boy comes to stay with them until he is able to be placed with a family permanently. The trio quickly become friends and daily they venture off into the woods near their home. One day they meet a crippled man who used to be a railroad engineer. They get this man to help them restore and teach them how to drive an abandon train they discover in the woods. The trio plan to take the train to Cambodia, so Hoang their Cambodian friend can reunite with his mother.