La Chapelle, a vibrant melting-pot neighborhood in Paris. It is the Ganesh festival, elephant god of knowledge and obstruction. Wandering through the streets, a homeless begs for money to his Tamil "brothers". He crosses the road of a young French-Tamil filmmaker seeking to win back Laure, the woman who left him. On Hindu spirituality background, Friday and Friday draws a cruel but honest portrait of a rootless and anonymous community who fled the civil war in Sri Lanka for France.