For Angèle, an urban planner in her thirties living on the outskirts of Paris, everything is a source of outrage. Deeply involved in politics, she never stops crusading for revolution, losing sight of her friends, family and lover in the process. After she is red, she moves back in with her father, a former activist and the only person that understands her. Until the day she agrees to see her mother again after years without speaking to her...