Alex is fifteen years old. Back from boarding school for the weekend, he reconnects with his little country village and his family, a family which seems to care more for its dogs than for Alex. This of course annoys him. He's better off without them. He's better off down at the cross-country motorbike track with Kader and the turning bikes. But he's obliged to take his grandmother's dog with him and it disappears into the forest.