How can people affected by Alzheimer's still tell their life stories? In the lounge of an Alzheimer clinic, a music sets the dance of an elderly woman in a wheelchair in motion. Entirely drawn and animated from memory, A Biography reconstructs point by point this resurgence of memory there where it was no longer expected, in a single effort to protect this body and this life from from oblivion.