In a wild landscape, Vera and Matteo experience their first lovers' rendezvous. Vera's father catches them by surprise and attacks Matteo. At the end of a fierce struggle, Matteo kills the father. Vera asks Matteo to take her dancing. Overwhelmed, Matteo flees.