1983, Jude Ratman is five years old. On board a red train, he flees the massacres perpetrated against the Tamils by the pro-Singhalese government of Sri Lanka. Now Jude is a filmmaker and he once again travels through his country from south to north. The traces of violence generated by twenty-six years of warfare, which tipped the Tamil minority's struggle for freedom into self-destructive terrorism, stream past in front him. By evoking the buried memories of his compatriots, most of whom belonged to militant groups, including the Tamil Tigers, he proposes to overcome anger and to open up the way to a possible reconciliation.