In an apartment in Lisbon, Marta takes care of her newborn daughter while convalescing from childbirth. In these first days they receive visits from family and friends. As they get involved in the intimacy of her home they start narrating stories about marriage, childbirth, first jobs, expectations and plans for the future. In several sequences we see in Ordinary Time the unfolding of life cycle through several voices - creating fragments that mingle with the moment that Marta is living. Alongside, conjugal life and the home routines that set in will be the barometer of Marta’s inner evolution.