In the midst of the trench warfare, the Corsican soldier Lucien Casalta is called urgently at the back of the lines by a court of the country as a translator. Upon his arrival, he is surprised to see that the young soldier tried for desertion is none other than his compatriot and friend, Joseph Gabrielli.