Murielle prepares to experience yet another day in a reality that constantly assails her. Her roof caves in and her ex-husband leaves their son in her hands. Despite this, she must go to the Paladin carpentry firm to get a quote for the repairs. She finds herself exposed to glaring condescension, malevolent looks, paternalism, and scorn merely because she is a woman. Confronted by this exacerbated and ordinary sexism, she will cross the threshold separating forced politeness from barbarity.