Twelve-year-old Farid remains desperately secretive and opens up to no one. Quiet, out of sync, attracted by nothing, he seems to suffer everyday life without feeling the slightest emotion. One day, however, against all expectations, a transformation will take place and Farid will assert himself thanks to an improbable musical instrument.