[video] : I see, I grasp by the sight. What I see is transmitted to me by a media that codes transcribes the visible and audible into a signal to transmit and restitute as accurately as possible the original message. But in encoding and retransmission, error and interpretation occur. The error is corrected by supposition, by habit. But what if this error were considered as a new signal, a creation specific to the medium? What I see and hear is not self-evident.