An architect sings, while he strolls about, about the buildings he constructed in a small village in the Pyrénées. He is accompanied by the inhabitants, who sing and dance in their homes, workplaces, and places of study.
A dialog takes shape between the architect and the population about his work, its paradoxes and its rules.