Akihiro, a Japanese filmmaker, comes from Paris, where he lives, to Hiroshima to interview survivors of the atomic bomb. Deeply disturbed by their accounts, he takes a break and in a park encounters a strange young woman, Michiko.
Little by little, he lets himself be guided by Michiko's gaiety and decides to follow her on an impromptu journey through the city, to the sea.