Warren, a young, hypersensitive cop returns home after traveling around the world. There's no one at the airport to mee him. His parents are at the theater, attending the opening night of a play in which Warren's brother Anderson is performing. Anderson is an actor on the rise. Warren jumps into a taxi and goes to Châtelet Theater. After the play, during the opening night drinks, he is smitten by a young woman dressed in the Romantic Gothic style. Anderson introduces him to her: she's Wendy, Anderson's wife.