Interested in hypnosis techniques, I immediately note the similarities with what I constantly have been asking my models to do for years in face-to-face encounters: to stare without blinking. Focused on the blinks that my models try to restrain, I wonder whether hynosis could help me manufacture these images that fascinate me.