Pauline is preparing to make a short film. She wants it to follow the style of On connaît la chanson, but incorporating extracts from stage plays instead of songs. Except that there's only one play she’s interested in: Marivaux’s La Fausse Suivante. Balthazar, with whom she's working on the project, doesn't know to how to get Pauline back on track, especially since she's become obsessed with Marivaux and his disguises, and is no longer sure of who she really is.