In Marseille, a newspaper journalist finds a mysterious red notebook among the mail sent to his newspaper. Once in his office, very intrigued, he begins to read what it contains. As he reads it, he gradually shifts from curiosity to amazement as he discovers a strange story, a poignant testimony, the tragic fate of a Marseilles family plunged into distress and despair. What will be the outcome? The suspense remains.