An aristocrat who is no longer a lord-of-the-manor is fascinated by car racing. Accompanied by his faithful servant, docile and mute Bernardo, he participates in soap crate race in a small village in Charente. Before the finish line, he prefers to go home in his speedy vehicle, rather than wait for the finish like everyone else. When you've once been someone that you no longer are, you have to distinguish yourself as best you can.