Pretty Alice (Renee Saint Cyr) is married to a grumpy crude petit bourgeois who spends his spare time fishing (Noël Roquevert).They have one son, Pierre, a sensitive little kid whose sensitiveness is not well received by the daddy. Enter a handsome doctor the woman falls in love with. Alice is tempted to leave her husband for him, but finally stays. Twenty years later, Alice has had another son, Jean, very jealous of the fortune he suddenly inherits from Marchat, a friend of the family...