Six geography students investigate our diet. From their plate on the ground, they travel across territories to find responses, there where they consume, without any prejudice, merely driven by their curiosity. They discover in a spontaneous way the innovation and commonsense of positive experiments in their own neck of the woods. An original journey, which goes from valid questions about health to a search for meaning in our lives.