Omessa is the village where Antoine, a father, settled because of his love for his Corsican wife, who has now died. Omessa is also omission, the things left unsaid between father and daughter before the mother even died. It is the breast cancer that is not talked about and that runs in the family, which Anna, the daughter, also risks getting.