This film is inspired by the adventure attempted in 1952 by Alain Bombard : survive sixty-five days on an inflatable boat without a water supply or food, equipped only with a few basic tools, and so show the way for all castaways. Drawing from this narrative, the film explores the different means of survival, human and material, that help him to return to the world of men. Bad and good luck, the alternation of excitement and renunciation, circumstances and personal courage… The film relates this extreme experience, that of survival.
The film forms one with the boat on the ocean and reunites with this great adventure.