One the Road to Paradise tells us of the improbable meeting in a highway restaurant of a hysterical waitress, a truck driver collector of long-distance truck drivers and a young woman with a broken heart.. All three share without knowing the same secret: they have just murdered a man. A policeman, then, enters the restaurant.