A man roams in the city while wondering about his choices and his commitment. A dancer and a guitarist unite to express their desires for freedom and emancipation. A young woman reads extracts of Angela Davis's book on the blues and her subversive power.
These ghostly characters pull us into a journey through space and time, confronting us with intimate and political questionings: find ones place, take her, build her, in the furrow of those who resisted in the past, for the invention of the next day.