The thief penetrates into an apartment. The owner is present, accompanied by his big dog who stops the thief from fleeing. The owner paralyzed by rheumatism, far from being afraid, demands the thief to massage his shoulders. They both find things that they have in common and get on. They get on so well that the thief invites the owner for a few glasses of good grappa. They go out togeather like two old friends.