Maxime is an author obsessed by Bertrand Blier, cheap gadgets and young women who wait for their bus. The unique page of an unfinished scenario is going to convince his producer, Yvon Godard, to entail his foal in the meanders of the preparation of a movie. In the middle of overexcited comediennes, of intrusive extras and of megalomaniacs technicians , Maxime succeeds with great difficulty in finding his way: that of a travelling rail platform which leads him straight towards a certain idea of happiness.