Eight-year-old Selena wakes up after a strange dream. She digs around in a wooden trunk and rediscovers her Snow White fancy dress costume. She is bored to death with her cousin in their vacation home in Portugal. When their older cousin tans in the garden, they slip away and steal a donkey to go and swim in the dam. When they stop at a cemetery along the way, Selena notices the silhouette of an elderly woman in black, like in her dream. She takes fright and then runs away, alone in the forest.