Rosental is eight years old. Since a few days, he lives alone with his father in Port Louis, in Guadeloupe. The boy is determined to find his lost mother and Kamo, the wizard of the municipality, tells him that she has been transformed into Mommy water, these mermaids of the Caribbean which attract fishermen down to the kingdoms at the bottom of the sea.