While the echo of the Arab Spring resonates all the way to the heart of Paris, and despite his Tunisian origins, Marwann has other problems to deal with: those of a fourteen-year-old adolescent who, more than anything else, wants to be popular at school, attract the attention of beautiful Sygrid, and escape parental pressure. When he accidently finds himself on the cover of Libération newspaper, from one day to the next, Marwann becomes the symbol of the Jasmin Revolution in France and the coolest boy in his high school. Taking advantage of the confustion, he decides to try his luck with Sygrid, and to rediscover his roots while he's about it.