Behind this revolution that has gone unnoticed, there is the CAP (Common Agricultural Policy), about which everyone has heard, without really knowing what it is. It has, however, caused upheavals in the lives of millions of individuals, by modelling their food, countryside, and everyday lives.
This film immerses us in this policy, initiated on a European scale 60 years ago, and aims to contribute to making agriculture a key issue of public debate, from which it has been sidelined for too long.