Charlotte, a young woman passionate about wine, goes to some friends for a private tasting. She is accompanied by Paul her partner but he does not share her passion. During a blind tasting of red wine, Charlotte finds herself caught up by her memories. She has already drunken this wine at an important time in her life, with someone that she will never forget.